Minu unistuste päev

Inspireeriv õhtu "Kuidas maandada stressi ja suurendada elurõõmu"

Kuidas maandada stressi ja leida endas elurõõmu ka siis, kui tegelikult tahaks teki alla peitu pugeda ja patja nutta?

Mis üldse tekitab stressi ja mida saame ise ära teha, et pingeid oleks vähem ja sügavamat rahuolu rohkem? Sellest rääkis terapeut Kreet-Rosin Pindmaa 31. oktoobril toimunud Minu Unistuste Päeva inspiratsiooniõhtul fondi sihtrühma lapsevanematele.

Aasta tagasi, 29. septembril korraldas heategevusfond Minu Unistuste Päev esimest korda fondi ajaloos inspiratsioonipäeva lapsevanematele, kelle peres kasvab raske või kroonilise haigusega võitlev laps. Fondi eesmärk oli pakkuda lapsevanematele positiivseid stiimuleid ja anda praktilisi juhiseid, et nende elus oleks rohkem rõõmu ning sisemist rahu. Inspiratsioonipäev pälvis toona palju positiivset tagasisidet ning andis fondile selge teadmise, et sarnaste inspireerivate loengute järele on väga suur vajadus ja huvi.

Nii saigi oktoobri lõpus hubases Ibis Tallinn Center Hotellis teoks Minu Unistuste Päeva inspiratsiooniõhtu "Stressi maandamine ja elurõõmu suurendamine",  mida viis läbi terapeut Kreet Rosin-Pindmaa. Siinkohal jagame ka teiega inspiratsiooniõhtul kuuldud mõtteid ja lihtsaid tehnikaid, mis aitavad elust rohkem rõõmu tunda.

Ma aktsepteerin, väärtustan ja armastan end!

* Ütle iga päev endale, et armastad, väärtustad ja aktsepteerid ennast sellisena nagu sa oled.

* Liigne enesekriitika ja perfektsuse tagaajamine võib põhjustada stressi.

* Kritiseerides kedagi teist kritiseerid tegelikult enese mingit aspekti.

* Muuda oma sisemine kriitik mentoriks! Millist nõu see „kriitik“ sulle anda soovib?

* Kui sind miski ärritab, siis püüa leida üles põhjus iseenda seest, mis ärritust tekitab, ning tegele sellega.

* Valikuid tehes ära mine iseendaga vastuollu. Kuula alati oma sisemist häält. Esimene mõte või tunne, mis kerkib, on alati õige! Pidev iseendaga vastuolus olemine võib muuta sind haigeks.

* Usalda elu kulgu!

Veendu, et Sinu patarei on „vooluringis“ õigetpidi 

* Jälgi, et sinu sisemine patarei oleks alati õigetpidi ehk et sinu elujõud ja -energia oleks  õiges suunas liikumas.

* Enesehävituslik käitumine viitab sellele, et sinu patarei on tagurpidi ja energia ei saa vabalt voolata.

* Vähene uni, mürarikkad kohad, saastatud õhk, elektroonikaseadmed, vedelikupuudus ja lennukiga lendamine takistavad energia vaba liikumist ja pööravad sinu patarei tagurpidi.

*  Vee joomine aitab hoida energia vabas liikumises

* Kui sinu patarei on „vooluringis“ õigetpidi, suudad ka rasketes olukordades elurõõmu säilitada.

* Sinu jaoks olulise tähendusega asjad ja ka sõnad aitavad sul tuju tõsta. 

Tõeline õnnetunne on sügav sisemine rahulolu

* Tõeline õnnetunne on sügav sisemine rahulolu, mitte vaimustus, eufooria või ülev meeleolu, mis kipub ruttu hajuma.

* Kui seisad silmitsi ebameeldiva või raske tegevusega, siis ära sisenda endale, et sa PEAD seda tegema. Pigem ütle: „Ma VALIN selle tegevuse“. Sul on alati valik! „Pean“ on negatiivse alatooniga sõna, „valin“ on hoopis leebem ja sõbralikum – ole endaga lahke ja sõbralik 😊

*  Valikuid langetades küsi endalt: „Kui ma praegu otsustan millegi kasuks, siis milline mõju on minu valikul mulle viie aasta pärast?“ või „Kui ma praegu otsustan midagi tegemata jätta, siis milline mõju on minu valikul mulle viie aasta pärast?“ Kui sisetunne on hea, siis on valik õige. Kui sisetunne ei ole päris õige või on lausa halb, siis järelikult oled läinud iseendaga vastuollu.

TEHNIKA: Stressi alandavate geenide sisselülitamine

Vasta mõttes järgnevatele küsimustele (esimene mõte, pilt, taju või teadmine)

1.  Milline on minu jaoks elus kõige suurem väärtus?

2.  Millel on minu jaoks lähisuhtes kõige suurem väärtus?

3. Millel on minu jaoks suhtlemisel teiste inimestega kõige suurem väärtus?

Kui kordad neid kolme esile kerkinud sõna 8 nädala vältel iga päev vähemalt 5 minutit, lülituvad sisse 1200 stressi vähendavat geeni.

VABATAHTLIKUD: Kristiina Gabor-Mägi, Teele Kants